ISCM World New Music Days 2011 Zagreb

Am revenit pe blog dupa o lungă absență. De fapt, nu am fost absent cu adevărat din viața muzicală… Proiecte, compoziții, corespondențe – care îmi iau foarte mult timp! – , Facultate, călătorii în străinătate…

Am fost, între 10 și 16 aprilie, la ultima ediție, de la Zagreb (Croația), a Festivalului mondial de muzică contemporană al SIMC – pentru necunoscători: Societatea Internațională de Muzică Contemporană (SIMC); în engleză: International Society for Contemporary Music (ISCM). Am reprezentat SNR-SIMC – în calitate de președinte, în adunările generale ale celei mai importante organizații de muzică contemporană din lume și, desigur, în festival – împreună cu colegele mele Mihaela Vosganian, președinta ARFA și membră a SNR-SIMC și Doina Rotaru, compozitoare selecționată în festival, membră a board-ului SNR-SIMC.

Am ascultat multă muzică, am fost la multe concerte, am schimbat impresii cu colegii din alte țări, am fost primiți de președintele Croației, Ivo Josipovic, el însuși compozitor, fost președinte al Secțiunii croate a SIMC, am reîntâlnit figuri cunoscute, am cunoscut compozitori și muzicologi din diferite țări de pe glob, toți implicați, într-un fel sau altul, în muzica contemporană.

În acest context, prezența românească s-a făcut remarcată prin două lucrări, incluse în programul concertului din 14 aprilie, de la ora 17.30, din sala de expoziție, transformată în sală de concert, de la “Mimara Museum”: “Japanese Garden”, de Doina Rotaru, pentru flaut și sunete pre-înregistrate și piesa de muzică electroacustică a colegului nostru, Nicolae Teodoreanu, intitulată “Hău zăbavă”. Cele două lucrări au fost selecționate de juriul internațional, prima, din partea ARFA, a doua, din partea SNR-SIMC.

Voi reveni cu noi postări despre Festivalul de la Zagreb, dar și cu altele legate de evenimentul muzical care se apropie: “Săptămâna Internațională a Muzicii Noi (SIMN)” de la București, ediția 2011, festivalul de top al muzicii contemporane românești!

Sorin Lerescu

