Versuri şi muzică

IMG_1911Am reascultat zilele trecute, în festivalul de muzică nouă, în recitalul de lied contemporan susţinut la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti de două distinse şi valoroase interprete, Claudia Codreanu şi Diana Vodă Nuţeanu, liedurile „Oră fără tine” şi “Uitare‟, din cliclul “O oră de iubire” pentru mezzosoprană, bas şi pian, tipărit în 1997, la Zürich, de CARCIOFOLI Verlagshaus.

Compus în 1982, pe versurile poetului Gheorghe Tomozei – dispărut prea devreme dintre noi – ciclul este compus din şase lieduri:
I. Oră fără tine (An Hour Without You) pentru mezzosoprană şi pian
II. Amor livresc (Bookish Love) pentru bas şi pian
III. Uitare (Oblivion) pentru mezzosoprană şi pian
IV. Sonuri (Sonorities) pentru mezzosoprană şi pian
V. Declin (Decline) pentru bas şi pian
VI. Nu sîntem numai noi în sărut (We aren’t alone in a kiss) pentru mezzosoprană, bas şi pian

Mi-am amintit, cu această ocazie, de prima audiţie a acestor lieduri, într-un concert al Ansamblului TRAIECT din 1982, de la Casa de Cultură “Friedrich Schiller” din Bucureşti, în care exista un Studio de muzică contemporană coordonat de Alexandru Birthelmer. Mezzosoprana Steliana Calos, basul Pompei Harăşteanu şi Mihai Vârtosu, la pian, au realizat atunci o interpretare memorabilă a acestui ciclu de lieduri, înregistrat şi de Radio România.

Mi-am adus aminte şi de întâlnirile mele cu poetul Gheorghe Tomozei, de bucuria cu care mi-a oferit, cu dedicaţie, volumul său de poeme, „O oră de iubire”, apărut la Editura Eminescu în 1978.

Sorin Lerescu

Coperta cartii-page-001

Dedicatia File0006-page-001

Leave a Reply

